dinsdag 7 februari 2012

Vanuit het perpectief van een kind zonder thuis

Steven Curtis Chapman zong dit prachtige lied. Voor wie het Engels lastig vind, heb ik het hieronder vertaald. Niet elke zin zal voor elke situatie precies zo gelden, maar de emoties en verlangens van dit lied zijn prachtig verwoord.

Ik besloot nog even research te doen naar Steven Curtis Chapman en verbaasde mij wel een beetje over zijn biografie. Wat heeft deze man al veel meegemaakt! Hij is gospelzanger die ook erkenning krijgt van seculier Amerika. Heeft zijn carriere onderbroken voor een zendingsreis naar Zuid-Afrika. Kreeg later te horen dat hij een ziekte heeft die zijn stembanden langzaam aantast (een ramp voor een zanger!) en zette zich later in voor adoptiefamilies. Zelf adopteerden zijn vrouw en hij 3 kinderen. Het jongste meisje kwam om tijdens een auto-ongeluk op hun eigen erf door een auto bestuurd door Chapmans zoon op de dag dat zijn dochter zich zou verloven. In dit alles heeft God gegeven dat deze familie zich aan Hem kon vasthouden. Ze begrepen het niet, hadden het zich allemaal zo anders voorgesteld maar zijn er van overtuigd dat ze hun dochtertje ooit weer zullen terugzien. Hierover heeft Chapman ook een prachtig lied geschreven.



Maar hier de tekst van het adoptielied. Wie meer wil weten over Chapman: http://www.gospeltime.nl/index.php?mod=artiesten&sub=single&id=42.

Wanneer liefde je thuis laat komen (of binnen laat)


Couplet 1: Ik weet dat je de verhalen gehoord hebt
Maar die klinken allemaal te mooi om waar te zijn
Je hebt gehoord over een plaats die ze thuis noemen
Dus opnieuw huil je jezelf weer een avond in slaap
En drijf je af naar een verre droom

Refrein:
Wanneer liefde je binnen laat
En alles verandert
Een wonder begint met het kloppen van een hart

Wanneer liefde je thuis brengt
En zegt dat je hier thuis hoort
De eenzaamheid eindigt
En een nieuw leven begint

Wanneer liefde je binnen laat

Couplet 2: En ergens terwijl je aan het slapen bent
Is er ook iemand anders aan het dromen
En de dagen aan het aftellen van de dagen totdat
Ze je vast zullen houden en zeggen: Ik houd van jou

Couplet 3: En zoals de regen die in de zee valt
In een moment…
Wat was, vergaat…
In wat zal zijn

Wanneer liefde je binnen laat
En alles verandert
Een wonder begint met het kloppen van een hart

En deze liefde zal je nooit laten gaan
Er is niets dat er voor zou kunnen zorgen dat deze liefde zijn grip zal verliezen

Refrein 1x

Wanneer liefde je binnen laat
Laat het je voorgoed thuiskomen

Wanneer liefde je binnen laat…

De teksten aan het einde van het filmpje:

Ik zal je geen wezen laten, Ik kom terug – Joh 4: 18

Er is geen angst in liefde, maar volmaakte liefde drijft de angst uit – 1 Joh 4: 18

Ik zal altijd naast je zijn
Tot het laatst
Om je tranen weg te vegen
Je beste vriend te zijn
Te lachen wanneer jij lacht
De pijn te voelen die jij voelt
En als je ook maar een enkele traan huilt
Beloof ik dat ik met je mee zal huilen
Ik houd van je

Geen opmerkingen:

Een reactie posten